Choose your language

marți, 15 octombrie 2013

Pui cu gutui la cuptor

Nu pot sa spun ca stiu sa gatesc la nivel profesionist, dar cand sunt suparata sau cand am o zi proasta doar o reteta care imi iese ma face fericita. De cativa ani, am tot incercat diverse, mai ales dulciuri si retete mai simple (de fapt, imi plac mult dulciurile si as renunta oricand la mancare pentru o felie de tort). Saptamana trecuta intr-o seara am primit de la niste prieteni 2 gutui (" Sa le mananci asa , sunt f sanatoase"), adevarul e ca doar dulceata de gutui am mancat pana acum :), dar in stilul meu, am cautat pe internet cum/cu ce se mananca gutuile si am gasit o reteta: pui la cuptor cu gutui.Am citit si am "ajustat" un pic reteta la gustul meu, rezultatul:" Cea mai buna mancare pe care am mancat-o vreodata !!!" (asta a fost reactia celui mai mare critic al meu).
Pe scurt, ingrediente:
4 pulpe superioare de pui (sau piept, cu os/fara os, cum va place)
1-2 gutui (depinde si de dimensiune, eu am folosit doua gutui mai mici)
1 lingurita/1 bat de scortisoara
1 lingurita de ghimbir macinat
zeama de la 1 lamaie
sare. piper 
Preparare:
Intr-o gratita se pun pulpele de pui la fiert in apa cu un praf de sare pana da in fiert (max 10 min) si carnea isi schimba culoarea.
Gutuile se taie in aprox 8 feli si se stropesc bine cu zeama de lamaie.
Intr-o tava am pus hartie de copt si am asezat pulpele de pui si bucatile de gutuie in tava, am pus scortisoara,ghimbirul,sare si piper.
Am acoperit tava cu hartie de copt si am dat-o la cuptor 20-25min,dupa am indepartat hartia de deasupra si am lasat inca cateva minute la cuptor ca sa se rumeneasca.
Se serveste imediat cu un pahar de vin, eu am preferat vinul rosu.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu