Choose your language

miercuri, 16 octombrie 2013

Tort spectaculos de caramel,ciocolata si portocale






Marea provocare pentru noi s-a aratat zilele trecute cand a aparut in revista Good Food tortul de ciocolata si portocale. M-am gandit mult la aceasta reteta aducandu-mi aminte de mama mea cre in copilarie ne pregatea un tort “invartit” in zilele festive ce apareau in familie. Am avut o problema plecand de la ideea ca nu am experienta mamei, dar la incurajarea felelor gospodine, am dat drumul la treaba.

Reteta testata de Mihaela


Trebuie spus asa cum se precizeaza si in revista treaba trebuie sa fie organizata. Am pregatit ingredientele, am culcat copilul, m-am asigurat ca sotul are treaba asfel incat sa nu ma deranjeze si.... la hai la copt.

            Am pregatit intai blaturile . Aveti nevoie  de 4  ori ingredientele pentru blatul de ciocolata  de 3 ori ingredientele pentru blatul cu portocale. Ingredientele nu le mai enumer pentru ca am respectat cele date de revista. Tavile pe cale le am sunt pe marimea potrivita : respectiv 2 tavi dreptunghiulare de 21/31 si o tava rotunda cu diametrul de 20 cm.

            Precum furnicuta si datorita tehnologiei (mixter, cuptor electric) nu am avut o problema in a coace blaturile, poate si datorita ca sunt mai incantata de prajiturile cu blaturi “pandispan”. Au iesit perfecte, nu prea groase nici prea subtiri si elastice ceea ce m-a ajutat la rulat.

            La inceperea “procesului de coacere” am pregatit si ingredientele pentru crema. S-au acomodat cu bucataria mea si erau pregatite pentru a fi incorporate. Dificultatea in ceea ce priveste acest tort, pentru mine a fost aceasta crema. Treptat am incorporat in unt zaharul si sucul de portocale. A trebuit multa rabdare si perseverenta. Produsul rezultat a fost ceva foarte fin, fluid si placut la gust.

            Am portionat blaturile, folosind rigla si le-am “cremuit”, adica am asezat crema. Este important ca blaturile sa fie de aceeasi dimensiune si grosime pentru a se pastra un aspect placut. Dupa citirea cu mare atentie a procedeului de rulare, am rulat toate fasiile de blat cu crema asezata intre ele.

            Unul din blaturile rotunde l-am asezat pe un platou dupa care l-am acoperit cu un strat de crema. Peste acesta am asezat “rotogolul” format din blaturile albe si cele maro. Toate acestea au fost acoperite de un stat de crema si apoi blatul rotund de ciocolata. “Minunea” s-a creat si a plecat pentru odihna peste noapte la frigider.

            A doua zi am pregatit glazura de ciocolata intr-un bol termorezistent, deasupra unei oale cu apa care fierbe la foc mic. Trebuie amestecata pana cand sosul devine fin si lucios. Ar trebui sa fie suficient de fluida pentru a se prelinge incet pe marginile tortului .

 

 

            Pentru doritori reteta este urmatoarea:

Pentru fiecare blat de ciocolata ( se fac 3 blaturi dreptunghiulare si 2 rotunde de ciocolata):

·        40 gr unt

·        3 oua mari,galbenusurile separate de albusuri

·        75 ml lapte integral

·        1/2 lingurita extract de vanilie

·        30 gr faina

·        30 gr pudra de cacao

·        75 gr zahar

Pentru fiecare blat cu portocale( se fac 3 blaturi dreptunghiulare):

·        40 gr unt

·        3 oua mari , galbenusurile separate de albusuri

·        coaja rasa si zeama de la o portocala

·        1-2 linguri de lapte daca mai este nevoie

·        1/2 lingurita extract de vanilie

·        80 gr faina

·        75 gr zahar

Pentru glazura de portocale:

·        350 de unt nesarat, la temperatura camerei

·        600 gr zahar pudra , cernut

·        coaja rasa si zeama de la 2 portocale

Pentru glazura de ciocolata:

·        100 gr unt

·        200 gr zahar pudra

·        100 gr cacao

·        100 gr ciocolata neagra,tocata

·        200 ml smantana pentru frisca

·        1 lingurita extract de vanilie


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu